Pogwarancyjny serwis narzędzi – czy warto?

Korzystanie z odpowiednich urządzeń i narzędzi jest wielkim ułatwieniem przy wykonywaniu poszczególnych prac, przyspieszając ich ukończenie oraz zapewniając mniejsze zmęczenie, wyższą wydajność, a nierzadko także jakość związaną z rezultatami konkretnych operacji. Używany sprzęt wymaga jednak właściwej obsługi i prawidłowej konserwacji od czyszczenia po zakończeniu roboty przez okresowe przeglądy. W wielu przypadkach ich dokonywanie jest warunkiem, by w razie usterki móc skorzystać z gwarancji. Nawet po jej zakończeniu należy jednak rozważyć, czy nie nawiązać współpracy z dobrym serwisem elektronarzędzi. W Szczecinie działalność tego rodzaju prowadzi firma Pagat. Przekonajmy się, co przemawia za wykorzystaniem z takich usług.

Dlaczego właściwa konserwacja sprzętu jest ważna?

Większość sprzętu używanego przy pracach budowlanych i wykończeniowych jest eksploatowana w bardzo niekorzystnych warunkach zewnętrznych. W grę wchodzi przede wszystkim długotrwała praca pod znacznymi obciążeniami, a także spore zapylenie, które jest groźne dla elementów ruchomych, takich jak łożyska i przekładnie, a także instalacji elektrycznej, gdyż działa jak izolator, utrudniając skuteczne chłodzenie i prowadząc do przegrzewania się urządzeń. Poważnym problemem są też rozmaite zanieczyszczenia, silne udary i wibracje, a także postępujące zużywanie się elementów pracujących z największym poziomem oddziaływań zewnętrznych. Jeżeli sprzęt nie będzie prawidłowo eksploatowany i poddawany przeglądom, jego żywotność zostanie znacznie skrócona. Warto przy tym pamiętać, że koszty okresowego sprawdzania i czyszczenia są o wiele niższe niż usuwania usterek.

Czy serwis pogwarancyjny warto powierzać specjalistom?

Wielu użytkowników nowoczesnych elektronarzędzi chcąc „oszczędzić”, decyduje się na dokonywanie napraw w przypadkowych punktach. Wiąże się to jednak z ryzykiem, że usterki nie będą dobrze zdiagnozowane, a zastosowane części nie będą miały na tyle dobrej jakości, że sprzęt będzie działał bezawaryjnie przez dłuższy czas. Lepszym wyjściem będzie udanie się do firm specjalizujących się w pogwarancyjnej obsłudze danych marek, ponieważ zatrudnieni tam fachowcy dobrze znają ich specyfikę.