Rodzaje napędów do agregatów malarskich

Agregaty malarskie działają na zasadzie malowania natryskowego i pozwalają na pomalowanie sporej powierzchni w krótszym czasie. Dzięki nim pomalujesz ściany zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz, są też wyjątkowo dokładne i zużywają mniej farby. 

Rodzaje napędów do agregatów malarskich

Najczęściej wybieranym i najlepiej sprawdzającym się typem agregata malarskiego jest agregat tłokowy ze względu na dużą moc, ciśnienie oraz wydajność. Może on być zasilany dwoma rodzajami napędu: elektrycznym oraz spalinowym. I tu pojawia się pytanie: który z nich wybrać?

Odpowiedź oczywiście jest względna – ze względu na inne specyfikacje tych napędów, wybór będzie zależał od rodzaju wykonywanych prac, bowiem jeden typ agregatu lepiej sprawdzi się na większych powierzchniach, inny w terenie, a jeszcze inny w domu mieszkalnym.

  • agregaty zasilane napędem elektrycznym – zależnie od wielkości mogą być jedno lub wielotłokowe; istotne jest, aby przy wyborze kierować się jak najlepszą jakością wykonania kotłów, ponieważ będzie się ona przekładała na ich żywotność i pracę całego urządzenia, a także wydajność; jego największe zalety to trwałość i łatwość w konserwacji, są one także lżejsze od agregatów napędzanych spalinowo
  • agregaty zasilane napędem spalinowym – ten rodzaj agregatu może pochwalić się większą mocą silnika, a co za tym idzie, większą wydajnością niż agregaty z zasilaniem elektrycznym; niewątpliwą zaletą jest też ich łatwość transportowania; są proste w obsłudze, a co najważniejsze dają niezależność w pracy w trudnym terenie; istotną kwestią jest też fakt, że agregaty do malowania wyposażone w silniki spalinowe mają wyższą moc średnio o ok. 20%

Na szczęście, dzięki stale rozwijającej się technologii, nie zawsze musimy wybierać między tymi dwoma rodzajami napędów! Skonstruowano agregat, który umożliwia szybką wymianę silnika elektrycznego na spalinowy – wystarczy odkręcić tylko jedną śrubę mocującą. Opcja ta jest szczególnie przydatna w pracach na elewacjach, mostach, wiaduktach oraz wszędzie tam, gdzie mogą wystąpić trudności z dostawą energii elektrycznej. Możliwość szybkiej podmiany silników eliminuje konieczność stosowania agregatów prądotwórczych.